Pages

Followers

Wednesday, May 1, 2013

Penculikan dengan alasan makanan

Apakah dengan tajuk post ini? Sangat tak masuk akal bukan?

Sepanjang aku duduk United States, dah 2 kali kena culik. CULIK? eh, jangan salah faham. Dengan orang yang aku kenal. Dua perjalanan yang berbeza, dua perjalanan yang random.

Tahap kemarahan aku yang maksima bukanlah sampai nak pukul orang, nak maki orang. Tapi sebagai jasad yang mempunyai hati perempuan, aku menangis. Itu je. Few days before final, aku ada marah dekat seorang ni, memang tahap maksima la. So, nak dijadikan kereta, ada la orang ni di tempat kejadian, last-last, orang ni culik aku pergi Michigan. Bayangkan serandom-randomnya, pergi Michigan yang 4.5 hours away from Indianapolis semata-mata nak makan McDonald & Subway halal. So, ramai yang tertanya-tanya, where was that? Owh, it is Dearborn, Michigan. The biggest muslim community in America. To be in that city, feels like being in a small Arabs area. Kedai-kedai semua ada tulisan jawi, owner gas station pun orang muslim. Haaa...

Sebelum ni kena culik pergi  Chicago dengan alasan, nak makan KFC halal. Pun boleh. Dia ingat kita ni budak kecik kot.

"adik, nak abang belanja gula-gula tak? Mari ikut abang."

tapi tak apalah.. Asalkan dapat mkn fast food yang halal, and jalan-jalan. Will come to Michigan again!

 
Alhamdulillah Ya Allah dengan rezeki yang engkau berikan.
 
TAK SABARNYA NAK JUMPA MAK AYAH NEXT WEEK! They are coming to Indiana, United States babeh!


1 comment:

Unknown said...

fuiyo ad alabel halal. xjumpa kat malaysia ni. hahaha