Pages

Followers

Thursday, March 28, 2013

Pilot - Part 1

Aku yakin, tiada siapa yang masih membaca blog aku.
*left in the dust*

fuuuh fuuhh (tiup debu & macam buka buku lama)

Masih aku ingat, kehadiran aku di US setelah berjam2 atas plane dan dinegara orang, keseorangan. Yes, I was alone, i had the feeling of lost completely.
When I arrived, I was fetch by a "kakak malaysian" who has been here for sooooo long and also, one and only malay friend that I will have in Indianapolis.

Sampai-sampai je, keselekahan aku terserlah sambil memegang bantal peluk ikea berbentuk hippotamus. Tengok muka mamat ni, sumpah poyo. Susah kot nak buat kawan.

Yes, Anggapan aku betul. Aku tanya sepatah, dia jawab sepatah. Selama aku kenal dia dari bulan August sampailah ke winter trip. Did you guys know that I went to California on a roadtrip with him? Nasib baik ada Yoong Shen and Fatin. At least adalah kawan boleh bercakap and bergurau :D

Bagi aku, tak apa lah kalau orang tu tak friendly, da memang dia macam tu, jadi aku terus je la jadi friendly. Tapi aku ada sampai tahap yang macam, ughh.. Malas la aku nak bercerita dengan kau. Tak responsive betul. Sampai kadang-kadang aku rasa, aku ni ada ke buat salah? or maybe dia tak suka kewujudan aku kat Indianapolis. Sebab dengan orang lain dia friendly pulak -__-'

Aku masih ingat, sebelum aku sampai sini, aku adalah whatsapp dengan dia, cuba untuk jadi friendly or buat kawan. Tapi yang aku tak boleh terima is his name. Dekat sangat dengan nama anak Pak Cik Ayub. Adakah ini satu takdir? ceh ceh ceh....

Last year homesick aku teruk sebab berjangkit dengan Si Arsyad tu, sampai sanggup ke New York jumpa dia nk share rasa homesick. Kononnya la kan. Sumpah LOL.

Back to the main actor.....

So, si pak cik sombong ni, bila dia tanya nak pergi Saraga or Walmart  (places for me to buy groceries), nak tak? I just refuse and rather take the bus and go with friends. Ye la, kang menyusahkan dia pulak.. lagi dia tak suka kita.



During the winter trip, we even scared to open our mouth to actually speak out some words. haha! Rasa takut sampai macam tu sekali! Tapi, dalam garang-garang dia, he's a family guy. Ramai families kat sini suka dia. The way he treats little kids, socialize with the elders. Tu aku nampak la. Tapi bila dengan aku? Sombong nak mampos. Blurghh.

MY ASSUMPTIONS:
  • Budak Royal Military College(RMC) memang macam ni; garang and strict.
  • Dah tak nak kawan dengan Malaysian kot
  • Ah, memang dia ni takkan kawan dengan aku.
  • Budak sekolah elit memang memilih kot dalam kawan
  • Aku budak private, so buat apa nak layan macam puteri. Mesti si pak cik ingat macam tu.
  • Jangan bagi muka sangat kat aku, mengada pulak nanti.
Tapi, macam kalian tahu, aku bukanlah typical girl. Aku lain. Kalau korang nak cakap, ah kau perempuan jugak, apa specialnya kau? Seriously, kawan-kawan lelaki pun tak paham kenapa aku ni tak kena and tak macam ppuan lain. Sikap, perasaan & sifat. Jujur aku kata, aku tak rasa macam mana perempuan tu, sensitif? Disadvantage, aku tak dapat merasa tahap sensitiviti ibu dan bestfriend(girls) aku. Mungkin aku terlalu sakit sampai jadi macam ni. Ah kau, apalah sangat sakitnya tu, ada orang lagi teruk. Tak apa, masing2 ada rasa sakit kan? I have survived, and I am strong.

Hardships are my bestfriend.

p/s: aku masih tak pandai nak tunjuk. Aku masih fikir, itu akan jadi kesilapan besar. Maafkan aku. :(

1 comment:

Unknown said...

SIAPA KATA XDA......